Endelig er ventetida forbi!

Brattvåg-trener Renè Skovdahl er mer enn klar for å kjempe om seriepoeng lørdag borte mot Byåsen.

Brattvåg setter seg på bussen til Trondheim fredag, og serieåpner lørdag formiddag klokka 11.30 på Byåsen Arena. Kamptidspunktet er tidlig, fordi Brattvåg-troppen ønsker å komme seg tilbake til Sunnmøre med fly fra Værnes senere lørdag.

Kampen sendes på stream på Smp.no om du ikke har anledning til å følge Brattvåg fra tribuneplass i Trondheim.

Lokalavisa Nordre vil være til stede i Trondheim og dekke kampen. Du finner en oppdatert nyhetssak der, så snart siste støt i fløyta går. Forhåpentligvis blir det en gladsak med 3 poeng i kofferten i retning flyplassen.

Nyopprykka lag

Byåsen vant 3.divisjon avdeling 5 sist sesong, der laget maktet å holde Rosenborg2 bak seg på tabellen. Trondheims-klubben rykket ned fra 2.divisjon i 2017-sesongen, der laget hadde levert jevnt og bra gjennom flere sesonger. Blant annet har vår egen Ulrik Havnsund tidligere spilt for de røde. Brattvåg møtte Byåsen to ganger under 2016-sesongen i PostNord-ligaen. Det året nivå 3 i norsk fotball ble spisset.

BIL vant 5-0 i serierunde 1 den sesongen, mens det endte målløst i Brattvåg 23.juli. BIL samla 38 poeng til slutt. Det var to poeng mindre enn Byåsen, og et poeng unna å berge plassen i en serie der de syv svakeste lagene rykket ned i 3.divisjon.

Respekt

BIL har hatt blanda drops i prestasjon og resultat vinteren gjennom. Generalprøven ble vunnet 3-0 borte mot et mikset AaFK2-mannskap sist mandag.

Til kampen lørdag vil Emil Dahle mangle grunnet karantene etter sitt røde kort i siste seriekamp mot Stjørdals-Blink i fjor. Ellers er Niklas Rekdal ute med skade i 1-2 uker.

Brattvåg sender uansett en sterk og poeng-sulten tropp til Trondheim. Den ser slik ut:

-Neydson da Silva, Alexander Stancovic, Simen Hagbø, Simon Tomren, Jo Nymo Matland, Sondre Beite, Alexander Jonassen, Thomas Marthinussen, Harmohan Singh, Ola Husby, Håkon Leine, Elias Mordal, Emil Solnørdal, Kristian Strande, Akseli Kalermo og Sami Kamel.

Et nyopprykket lag er alltid tøft å få i første seriekamp.

- Vi har stor respekt for Byåsen, og vet at dette blir en vanskelig kamp. Nyopprykkede lag kommer alltid med mye energi og selvtillit, og Byåsen vil ikke gjøre dette lett for oss. Uansett skal vi gjøre vårt beste for å sikre de tre poengene, og vi reiser til Trondheim med tro på å klare det. Vi gleder oss, sier Brattvåg-trener Renè Skovdahl.

Han ser tilbake på en lang vinter, og gleder seg veldig til å komme i gang med seriespillet.

- 14 uker med pre-season er altfor mye, og nå skal det bli fantastisk å endelig komme i gang med seriespillet. Guttene har jobbet knallhardt gjennom hele vinteren, og nå ser vi veldig fram til å komme i gang, avslutter Brattvåg-trener Renè Skovdahl.