Serieåpning på stadion 2.påskedag

2.påskedag klokka 14 er det duket for årets første hjemmekamp for herrelaget på Brattvåg stadion. I serierunde 2 av årets PostNord-ligaen kommer Arendal på besøk.

Det er to lag fulle i revansjelyst som skal spille om tre verdifulle poeng.

Brattvåg tapte som kjent 2-4 borte mot nyopprykkede Byåsen i serieåpningen etter en svak andre omgang. For opprykks-ambisiøse Arendal var det enda mørkere i 0-4-tapet hjemme mot Stjørdals-Blink.

- Arendal er et godt lag med mange solide spillere. På papiret står vi ovenfor en tøff oppgave, og Arendal er nok svært revansjelystne. Det er vi også. Vi har hatt ei god treningsuke etter Byåsen-tapet, der flere spillere har vist stor lyst til å vise seg fram. I perioder spiller vi bra mot Byåsen, men på et tidspunkt blir vi nervøse for å miste det vi har. Slik skal det ikke være, og jeg tror vi har fått lagt bort nerver til kampen mot Arendal, sier trener Renè Skovdahl.

Tett program framover

Arendal hadde 5 dansker i startoppstillingen mot Stjørdals-Blink, og er av ekspertisen spådd en utfordrer-rolle bak Fredrikstad og Egersund. Sørlendingene kom skjevt ut sist sesong etter nedrykket fra OBOS i 2017-sesongen, og landet til slutt et poeng foran Brattvåg på tabellen i avdeling 2.

I fjor vant Arendal begge oppgjør. Det ble 3-1 på Norac stadion etter at Thomas Martinussen pyntet på resultatet rett før full tid.

I Brattvåg endte det med tap 2-3 i en kamp BIL hadde store sjanser til å sette flere scoringer enn Torbjørn Grytten sitt og selvmålet til Arendals keeper Flasza.

Brattvåg jager dermed sin første seier mot Arendal. I troppen mandag vil Niklas Rekdal og Patrik D. Hjelmseth fortsatt mangle, men duoen er på full fart tilbake etter skade. Begge kantspillerne er ventet å utfordre om plassene i laget i løpet av kort tid. Emil Dahle er tilbake etter å ha sonet karantene mot Byåsen.

For Brattvåg kommer kampene tett framover. Etter Arendal mandag venter ny seriekamp borte mot Sola lørdag 27.april. Deretter kommer cupkampen borte mot Spjelkavik onsdag 1.mai før det er ny bortekamp mot Stjørdals-Blink lørdag 4.mai.

I tillegg seriestarter Norborg/Brattvåg2 torsdag 25.april hjemme mot Larsnes/Gursken. Der er det ventet spilletid for noen av spillerne i A-stallen til Brattvåg.

På treningene den siste uken har også enda en ung lokal spiller kommet med i Fredrik Hurlen. Stortalentet er på god vei tilbake etter et langt skadeavbrekk, men trener Skovdahl liker det han ser.

- Fredrik har fart og fysikk, og er en spennende spillertype. Han trenger litt tid på seg, men det er et potensiale her på linje med både Gard Rogne og Magnus Seth, avslutter Brattvåg-trener Renè Skovdahl.